Algemene voorwaarden

  • Het opmeten van ruimte (n) kan door ons geheel vrijblijvend en alleen vooraf op verzoek van de klant worden gedaan
  • Indien de meting niet door ons is uitgevoerd, is de klant verantwoordelijk voor het aantal vierkante meters aangekocht laminaat (dit geldt ook indien een constructietekening wordt gebruikt. In sommige gevallen ontbreken constructietekeningen. Verwijderd uit de werkelijkheid) en indien het laminaat het onderwerp is van een tweede vervolgafspraak. Hier komen nog eens € 100 belkosten bij plus het bedrag voor het materiaaltekort. Het is niet altijd mogelijk om de afspraak voor de volgende dag in te plannen.
  • Er is gratis levering en plaatsing als de klant minimaal 25m2 heeft gekocht. Indien tijdens de installatie blijkt dat de ruimte kleiner is dan 25m2, mogen er geen resterende pakketten geretourneerd worden.
  • We stellen de cliënt altijd op de hoogte van het snijverlies van een operatie. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om dit advies te aanvaarden.
  • Bij verminderen, is de klant hiervoor verantwoordelijk en bij gebrek aan laminering zullen onze technici een tweede vervolgafspraak moeten maken. Er zijn extra voorrijkosten van 100 euro plus het bedrag voor het ontbreken van materiaal.
  • Open laminaatverpakkingen kunnen wij bij overschot terugnemen, het aankoopbedrag wordt teruggestort naar de klant. De klant moet dit later terugsturen. Als het zich voordoet tijdens de installatie van de gekochte onvoldoende film, moet de klant deze zelf kopen. Voor de tweede afspraak wordt € 100, - in rekening gebracht.
  • Vloeren worden horizontaal of verticaal gelegd met alle voegen aangepast. Indien de opdrachtgever kiest voor de diagonaal of andere manier om af te wijken van de locatie rekenen wij 5 euro pm2 extra en dient de opdrachtgever dit bij de eerste betaling vooraf te bespreken. Als de klant het niet eerder heeft gespecificeerd, wordt deze horizontaal of verticaal geplaatst.
  • Wij raden aan om het laminaat niet altijd door te laten leggen vanwege het vervallen van de garantie. Als de klant het laminaat echter verlengt, vervalt de garantie.
  • Als er geen drempels in huis zijn, kunt u deze tegen meerprijs door een vakman laten verwijderen.
  • Wij plaatsen geen laminaat op trappen, looppaden, jaloezieën, toiletten of badkamers.
  • De overdracht van meubilair ed. Het is te allen tijde voor eigen rekening en dient vooraf door de opdrachtgever te worden aangegeven.
  • De te plaatsen ruimte moet leeg en klaar zijn.
  • Indien de professional niet kan plaatsen terwijl dit eenvoudig vermeden had kunnen worden, dient een vervolgafspraak te worden ingepland en wordt er een belkosten aangerekend van 100 euro.
  • De opdrachtgever dient er rekening mee te houden dat in uitzonderlijke situaties waarbij sprake is van een lange vertraging, de werkzaamheden niet op dezelfde dag kunnen worden afgerond en daarom de volgende dag worden voortgezet en/of dat de vertraging ingaat na afgesproken.
  • De afgesproken legdatum staat vast en kan niet worden uitgesteld. Indien de klant er echter voor kiest om de installatiedatum uit te stellen, wordt hem 200 euro aan voorrijkosten in rekening gebracht.
  • Bij het bestellen van het laminaat en het maken van een plaatsingsafspraak dient de klant minimaal 1/3 van het totaalbedrag in de winkel te betalen.
  • Het resterende bedrag wordt op de aangegeven datum vooruitbetaald aan de professional.
  • Indien de klant weigert het resterende bedrag op de gestelde datum vooraf aan de professional te betalen, vindt er geen levering of plaatsing plaats en verliest de klant de aanbetaling.
  • Nadat de vloer is gelegd, is de klant verantwoordelijk voor het resterende puin.
  • Bij ons krijgt u altijd fabrieksgarantie en leggarantie.
  • De fabrieksgaranties beginnen vanaf 7 jaar en kunnen oplopen tot 25 jaar, afhankelijk van de kwaliteit die u kiest. Deze garantie geldt niet voor strakke naden!
  • De leggarantie is 3 maanden geldig en geldt voor het laten staan van het laminaat door teveel uitzetting en niet voor geperste naden!
  • Indien betaald is voor parkeren zijn de kosten voor de klant en 10 euro wordt in rekening gebracht bij de klant.
  • Bij oneffen vloeren ligt de verantwoordelijkheid bij de klant.
  • U kunt uw installatiegarantie verlengen tot 5 jaar tegen een meerprijs van 80 euro.
  • U kunt uw leggarantie verlengen met uw aankoop en helaas niet achteraf.
  • De garantie geldt voor het aangekochte laminaat, er is geen garantie voor de plinten. Zelfklevende plinten kunnen na verloop van tijd loslaten.
  • Bij het plaatsen van plinten met een hoog MDF-gehalte is het vullen van scheuren de verantwoordelijkheid van de klant en dienen deze na twee dagen drogen te gebeuren.
  • Zonder kassabon heeft de klant geen garantie. De klant is verantwoordelijk voor het bewaren van het afgegeven ontvangstbewijs.
  • Het is niet mogelijk om het door de klant bestelde laminaat achteraf te vervangen.
  • Als bovenstaande afspraken niet worden nageleefd, vindt er geen levering of levering plaats en verliest de klant de aanbetaling.
  • De gratis installatie-actie is alleen van toepassing op aankopen bij 25m2 of meer.
  • Voor bestellingen buiten onze regio komen er verzendkosten bij. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van het aantal af te leggen kilometers en het aantal door de klant afgenomen vierkante meters.
Cartoon afbeelding orhan